Email nyhedsbrev

På 2. semester blev vi introduceret til nyhedsbreve, som kunne sendes via mail. Opgaven gik kort sagt ud på at vi skulle lave et nyhedsbrev, der skulle øge folks bevidsthed omkring sygdommen Ebola og få dem til at handle på problematikken.
Nyhedsbrevet kodede vi i "gammeldags" HTML, dvs. at mange funktioner som HTML og CSS har i dag ikke kunne bruges. Vi lavede nyhedsbrevene med tables, og CSS'en blev lavet inline.
Nyhedsbrevene måtte heller ikke være for store, da de skal kunne læses i en mail, og kilderne på billederne skulle hentes direkte via URL's fra nettet. For at tjekke hvordan vores mails så ud, og om de virkede, så testede vi dem på en side, der hedder Litmus.com
Mange der lavede nyhedsbrevene prøvede at appellere til folks følelser ved at sætte billeder af børn ind, som man tit kender fra hjælpeorganisationer. Med billederne af børnene prøvede jeg at vise uskyldighed og bekymring, men også at børnene rent faktisk allerede får hjælp. Jeg valgte også i mit nyhedsbreve at indbringe Unicef, som er en kendt hjælpeorganisation. Kombinationen af billederne af børnene, Unicef's logo og overskriften skulle være med til at fange læserens opmærksomhed og få han/hun til at læse videre. Til sidste skulle læseren gerne have lyst til at støtte en god sag og klikke på linket for at komme videre til Unicef's hjemmeside.